Kosttillskott för alla

I vår del av världen får de flesta i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler bara genom att äta rätt. Dock kan man emellanåt, under vissa perioder i livet, behöva komplettera med kosttillskott.

Vilket du ska välja beror helt och hållet på din egen kropp, hur du mår, och hur vissa kosttillskott kan hjälpa till att förbättra ditt humör, sjukdomar och hälsa. Lär dig mer här, om fem kosttillskott alla bör överväga.

Fiskolja, en livsnödvändig fettsyra

Kroppen kan inte producera Omega-3 själv. Därför måste vi ibland tillföra Omega-3 via kosttillskott, precis som vi gör med vitaminer och mineraler.

Probiotika

Genom att ta Probiotika håller du din tarmrörelse regelbunden, och lättare matsmältning kan innebära att du bättre absorberar maten och dess näringsämnen.

Vitamin D3

Om vi hade sol året runt och var ute hela dagen, så skulle vi få i oss tillräckligt med D3. Om du tar ett D3-tillskott så håller du inte bara dina ben starkare, det hjälper också till att öka ett hälsosamt immunsystem och kan minska risken för depression.

Gurkmeja

Ett tillskott av gurkmeja, en fantastisk indisk krydda, kan hjälpa dem med inflammation i lederna, Chrohns sjukdom och IBS.

Multivitamin

Om du bara vill ta ett enda kosttillskott, så är en Multivitamin det enklaste sättet att få in fler näringsämnen i ditt liv.


Comments are closed.